Saturday, October 04, 2008

Makluman tentang penubuhan IMAM Australia...

Salamun'alaikum wbt buat semua...inshaAllah, ana mengambil kesempatan untuk mengucapkan Eid Mubarak buat seluruh ummat Islam di mana sahaja kalian berada...semoga Ramadhan yang telah berlalu bakal menjadi pemangkin untuk kita semua terus-menerus beramal kepada Allah...dan mudah-mudahan tarbiyah Ramadhan memberikan kekuatan untuk kita terus mujahadah berpanjangan dalam melewati perjalanan menuju Tuhan...Amin...(",)

InshaAllah...entry kali ini adalah sebagai menunaikan amanah yang tertunda (ana asifati jiddan atas kelemahan diri) daripada senior ana di Monash tempoh hari....berikut adalah sebahagian daripada maklumat yang dimuatkan di salah satu entry blog beliau...

IMAM Australia Student Chapter (terdahulu IHYAA)

Beberapa pelajar perubatan yang menuntut di Australia menyuarakan hasrat untuk aktif dalam kerja-kerja kemasyarakatan. Untuk tujuan itu, usaha menubuhkan IMAM Australia Student Chapter dianggap perlu. Memandangkan cuti musim panas Australia dan New Zealand hampir sama (sekitar November hingga Februari), program akan melibatkan pelajar-pelajar dua buah negara Australasia ini (masih dalam perbicangan). Walau pun IMAM merupakan singkatan kepada Islamic Medical Association Malaysia, program kemasyarakatan ini juga terbuka kepada pelajar-pelajar jurusan lain yang mempunyai masa luang sekitar bulan November-Februari sewaktu aktiviti dijalankan.

Prof Latiff dan beberapa orang doktor di bawah IMAM bersetuju untuk memberi latihan dan bimbingan dalam usaha mengerakkan program kemasyarakatan ini. Program perintis akan dimulakan seawal hujung tahun ini (Disember 2008/Januari 2009) jika cukup keahlian. Oleh itu, bantuan anda diperlukan! (Termasuk menyebarluaskan risalah ini).

Untuk memperluaskan peluang kepada sesiapa yang berminat, saya menjemput sesiapa sahaja yang menuntut di dalam atau luar negara tanpa mengira kursus pengajian untuk turut sama dalam usaha membantu mereka yang kurang bernasib baik ini. Berminat atau sebarang pertanyaan panjangkan ke: hafeziftiqar@gmail.com.

Baca lanjut di sini

Jazakumullahu khayran katsiran kepada yang sudi meluangkan masa untuk membaca entries di blog ini...tak berani nak janji andai akan ada entry terbaru...tapi inshaAllah...jika diizinkanNYA...mungkin blog ini akan di-update...Wallahu ta'ala a'laam...

No comments:

Post a Comment